Previa, toa-probs och en allmän besvikelse

Japp, idag har jag påbörjat mitt vaccinationsprogram mot Hepatit B.. Vi som pluggar till sjuksköterska får nämligen det av skolan vilket är riktigt nice! Synd bara att det inte är mot A också, men jag funderar på å gå å vaccinera mig mot A, men då får jag bekosta det på egen hand.. Iom att jag ska utomlands i sommar kan det ju vara nice :D Iaf gick det bra, armen sitter kvar å jag överlevde, har aldrig tyckt att det där med vaccinationer har varit så farligt, förutom i fjärde klass då man fick för sig både det ena å det andra eftersom alla snälla äldre barn berättade massor av historier om vad som hände när man fick sprutan och sådär. Tänk att man överlevde den sprutan, stelkrampssprutan tror jag det var dessutom, å att man inte dog, vilket dom äldre barnen menade att man skulle göra... Konstigt att man aldrig reflekterade över varför dom hade överlevt den hemska sprutan :S Haha, ung å dum heter det ju, så det är förståeligt :) Nu är man gammal å vis däremot ^^ Hehe.

Det var på Previa som jag fick sprutan å när jag satt i vänterummet blev jag sååå kissnödig, men jag bet ihop å väntade eftersom jag inte ville förlora min plats i "kön".. Andra gick ju på toaletten men jag hade en tid å passa så jag var tvungen att få sprutan fort. Iaf så kände jag att det skulle bli så skönt att lätta på trycket när jag väl var på väg till toaletten efter att ha fått sprutan, men vad är det jag ser på toan när jag väl är där? DET ÄR STOPP! Vad tänker jag då? Joo, varför gick jag inte på toaletten innan när alla andra gick? Men suck, jag fick hålla mig tills jag kom hem ^^ Lyckligtvis gick det bra!

Ja, till den allmänna besvikelsen. Jag fick inte vara i hemtjänsten, vilket jag är så himla sur, arg, ledsen, besviken MED MERA, MED MERA över. USCH Å BLÄ! Så tyvärr kommer jag inte göra praktiken i Karlskrona, utan istället blir det i helt andra änden av landet, nämligen på Tallgården i Korpilombolo :) Blir att bo hos min lilla mommo, vilket jag verkligen ser fram emot :) Men jag tycker att det var ytterst tråkigt att alla mina planer om Karlskrona hit å dit gick totalt i kras, jag hade verkligen planerat och sett fram emot att få vara hemma hos familjen i 2 veckor drygt :( Usch! Men jag är iaf glad att jag kommer tillbringa drygt två veckor hos min lilla Mommo!

Jaja, kvällen kommer avslutas med plugg, å lite träning :) Kommer även att käka gröt vilket jag har varit sugen på hela långa dagen. Ofta man går å längtar efter att få äta gröt, men det gör faktiskt jag, hur konstigt det än låter...

Just nu snackar jag med en viss mr Mård på msn, å han verkar lite halvsugen på en pubrunda när jag är hemma nu nästa gång. Ska hem den 4 feb å åker tillbaka den 9 feb :) Jaa, varför inte en pubrunda, vi brukar ju ha fetesköj när vi är ute å röjer. Haha. Det är så många eldsjälar i vårt lilla gäng :) Hihi. Ena gången är inte den andra lik, eller vad säger du Mården? Är det Betsy du minns bäst från alla våra pubrundor?

På återseende!
Elin

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Just nu är havregrynsgröt också mitt last. Med sirap på :D

2009-01-29 @ 19:55:04
Postat av: Emlan

Men åhh, va tråkigt att du inte fick vara här :(

2009-01-29 @ 21:07:22
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: mammi

När du nu överlevde sprutan du fick, tycker jag att du ska bli blodgivare!!

2009-01-30 @ 10:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0