Okej, ett nytt försök!

Jag gjorde ett försök att börja blogga igen i höstas, men hur gick det? Inte alls bra, å det kan vi nog alla hålla med om. Min tid räcker inte till, jag hade önskat att dygnet hade betydligt fler timmar, men förmodlligen hade det inte räckt ändå och jag hade inte varit nöjd med dom dagarna heller. Vi människor, framför allt här i väst, har ju en tendens att aldrig vara nöjda med det vi har, utan vi strävar ständigt efter att få så mycket mer. Nu finns det säkert massa människor som tycker att detta är svammel, men jag anser faktiskt att vi kräver för mycket, att vi aldrig är nöjda. Vi måste tänka om!
     Jag är iaf otroligt trött på den här årstiden.. Eller vad det nu ska kallas. Är det en årstid det här? I såna fall har ju London samma årstid året om... Stackars dom då :/
     Ge mig vår, ge mig förmåga att orka med dagarna, ge mig glädje! Någonting som ger mig en otrolig glädje är när jag får vara ute i naturen med lite musik i öronen, liksom att träna och umgås med varelser (människofolket & djur). Men hur hinner jag när dygnet bara har 24 timmar? Å när man dessutom nästan sover halva tiden... Haha, nån som har den brilliant smarta idéen att kanske sova lite mindre? Den idén tycker inte jag är brilliant, utan snarare knäpp, då jag undrar hur man orkar med en dag om man sover för lite. Kanske nån småbarnsmamma kan förklara det, dom brukar vara proffs, å faktiskt helt oförstående när man förklarar att man "bara" sovit 8 timmar en natt :D Så dom måste ju ha nån brilliant idé :)
     Idag har jag varit på ridkurs, för alla som är intresserade. Jag red på sagohästen Fengur, som är vit i vanliga fall, men p.g.a. det här Londonvädret, så var han vit-bajsbrun-grå. Men han är ändå sagohästen, thats it! Å vi var typ värsta snygga ekipaget ^^ Hälsade på syrrans Màni också, som alltid har en tendens att pussa på en med sin smutsiga mule. Han hälsade så mycket till dig sis, genom tusen mulpussar å ett gnägg :D Ägarna funderar på att göra honom till vallack, dessvärre. För den delen hälsade hela Frötuna gård till dig ^^ Hihi.

Om det är någon som känner att dom kan erbjuda mig 26 timmars dygn, så är ni varmt välkomna med en ansökan!

På återseende!

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0